Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen T-ROC (A11, D11) » głowica i części Volkswagen T-ROC (A11, D11) » uszczelka głowicy Volkswagen T-ROC (A11, D11)

uszczelka głowicy do VOLKSWAGEN T-ROC (A11, D11)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN T-ROC (A11, D11):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
dla numeru OE 0209.HH
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,25
Ilość otworów 4
Średnica [mm] 74,7
nr EAN 3358960678867
dla numeru OE 0209.HK
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,35
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 74,7
nr EAN 3358960678911
dla numeru OE 0209.HL
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,40
Ilość otworów 6
Średnica [mm] 74,7
nr EAN 3358960678935
Grubość [mm] 1,25
Grubość zabudowy [mm] 1,25
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 74,7
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248662557
Grubość [mm] 1,30
Grubość zabudowy [mm] 1,30
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 74,7
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248662533
Grubość [mm] 1,35
Grubość zabudowy [mm] 1,35
Ilość wycięć/otworów 1
Średnica [mm] 74,7
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248662540
Grubość [mm] 1,40
Grubość zabudowy [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 4
Średnica [mm] 74,7
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248662595
Grubość [mm] 1,45
Grubość zabudowy [mm] 1,45
Ilość wycięć/otworów 5
Średnica [mm] 74,7
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248662571
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,25
Średnica [mm] 74,7
Ilość wycięć/otworów 4
nr EAN 4026635035145
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 74,7
Ilość wycięć/otworów 5
nr EAN 4026635035152
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 74,7
Ilość wycięć/otworów 3
nr EAN 4026635035169
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 74,7
Ilość wycięć/otworów 6
nr EAN 4026635035176
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 74,7
Ilość wycięć/otworów 7
nr EAN 4026635035183
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026635075929
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.