Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » silnik Suzuki GRAND VITARA II (JT, TE, TD) » uszczelki Suzuki GRAND VITARA II (JT, TE, TD) » uszczelka miski olejowej Suzuki GRAND VITARA II (JT, TE, TD)

uszczelka miski olejowej do SUZUKI GRAND VITARA II (JT, TE, TD)

wybierz typ samochodu SUZUKI GRAND VITARA II (JT, TE, TD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 16,7
średnica zewnętrzna [mm] 24
Grubość [mm] 1,5
Rodzaj uszczelnienia Uszczelka metalowo-elastomerowa
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Kształt Wersja A
alternatywny zestaw naprawczy 036.400
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248184622
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Rodzaj połączenia Kartusz
Pojemność [ml] 200
Materiał Silikon
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] +300
nie dla wersji dla kraju USA
nr EAN 8427769920202
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Rodzaj połączenia Tubka
Pojemność [ml] 75
Materiał Silikon
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] +300
nr EAN 8427769999161
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Materiał Silikon
Kolor czarny
Zakres temperatury do [°C] 300
nr EAN 3358960351449
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358960426833
Indeks: DRM DRM0243
Marka: DR.MOTOR
Grupa towarowa TecDoc: Uszczelka, miska olejowa
Nazwa: USZCZELKA MISKI OLEJOWEJ DACIA, RENAULT
Opis: DACIA DUSTER, LOGAN, Clio 04 - 1.4/1.5/1.6D
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 8200379654
Numer dostawcy: DRM0243
Parametry:uszczelka gumowo-metalowa
Rodzaj uszczelnienia Uszczelka metalowo-elastomerowa
nr EAN 4041248464892
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Cecha chemiczna odporny na promienie UV
Rodzaj połączenia Tubka
Pojemność [ml] 70
Materiał Silikon
dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu 036.164 Dirko
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] 315
Kolor szary
nr EAN 4041248845509
Grubość [mm] 1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 16,7
średnica zewnętrzna [mm] 24,0
Materiał Guma / metal
Ciężar [kg] 0,02
dla numeru OE 11 02 655 05R
nr EAN 4027816447931
Materiał Silikon
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Cecha chemiczna utwardzany
Kolor antracytowy
Pojemność [ml] 70
Wersja Dichtmasse
Zakres temperatury od [°C] 50
Zakres temperatury do [°C] 300
Rodzaj połączenia Tubka
Tylko w połączeniu z 70-31415-00
nr EAN 4026634207673
Materiał Guma / metal
Grubość [mm] 1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 16,7
średnica zewnętrzna [mm] 24
Wersja Metall-Elastomer
Kształt Wersja A
nr EAN 4026634203972
Status produktu: Normalny
nr EAN 4026634290675
Status produktu: Normalny
nr EAN 4026634317624
Grubość [mm] 1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 16,7
średnica zewnętrzna [mm] 24,0
Materiał Guma / metal
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 4044688447937
Materiał Miedź
średnica zewnętrzna [mm] 22
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Grubość [mm] 2
Kształt Wersja C
Materiał Guma / metal
Materiał uszczelnienia wargowego Guma
Rodzaj uszczelnienia Uszczelka metalowo-elastomerowa
Materiał Aluminium
Materiał uszczelnienia wargowego ACM (poliakryl-kauczuk)
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.