Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » skrzynia biegów Fiat STILO (192_) » skrzynia biegów manualna Fiat STILO (192_) » uszczelki półosi, dyferencjału Fiat STILO (192_)

uszczelki półosi, dyferencjału do FIAT STILO (192_)

wybierz typ samochodu FIAT STILO (192_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 42
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960118394
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22,8
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 40
Wysokość 1 [mm] 6
Wysokość 2 [mm] 8,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960331137
Grubość [mm] 8,14
Średnica wewnętrzna [mm] 21,5
średnica zewnętrzna [mm] 40,2
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 4027816461845
Masa [g] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
nr EAN 8049969594825
Materiał obudowy blacha stalowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
dla numeru OE 46411117
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelki półosi, dyferencjału

Uszczelki półosi, dyferencjału


Uszczelniacze półosi to elementy zapobiegające wyciekowi oleju z układu przeniesienia napędu. Uszczelka obejmuje półoś, która w trakcie pracy stale się obraca. Z tego względu elementy uszczelniające ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany. Diagnosta w trakcie okresowego badania technicznego pojazdu kontroluje ich stan, szukając śladów wycieków.

W przypadku zaobserwowania nawet niewielkich wycieków należy szybko zatroszczyć się o wymianę uszczelniaczy na nowe. Zbagatelizowanie problemu spowoduje dalszą degenerację i coraz większy wyciek. Ten zaś, będzie przyczyną sukcesywnego obniżania się poziomu środka smarnego w układzie. W najgorszym razie może dojść do całkowitego uszkodzenia wrażliwych podzespołów dyferencjału.

Aby wymienić uszczelniacz, konieczne jest rozmontowanie zawieszenia i demontaż półosi napędowej. Dopiero po wypięciu półosi z mechanizmu różnicowego i wysunięciu jej na zewnątrz, zyskujemy łatwy dostęp do uszczelki.

Istotne jest to, by po wymianie uszczelniacza pamiętać o uzupełnieniu oleju w układzie przeniesienia napędu. Zależnie od czasu, jaki upłynął od pojawienia się wycieku, ubytek może być niewielki lub całkiem pokaźny.