Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » skrzynia biegów Citroën BERLINGO Furgon/minivan (K9) » skrzynia biegów manualna Citroën BERLINGO Furgon/minivan (K9) » uszczelki półosi, dyferencjału Citroën BERLINGO Furgon/minivan (K9)

uszczelki półosi, dyferencjału do CITROËN BERLINGO Furgon/minivan (K9)

wybierz typ samochodu CITROËN BERLINGO Furgon/minivan (K9):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 11,3
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 58,0
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Strona zabudowy z przodu z lewej
Ciężar [kg] 0,025
nr EAN 4027816114123
Szerokość [mm] 11,2
Średnica wewnętrzna [mm] 25,5
Średnica wewnętrzna [mm] 28,0
średnica zewnętrzna [mm] 47,0
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Strona zabudowy z przodu po prawej
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 4027816224488
Ciężar [kg] 0,078
nr EAN 4054224073797
Materiał obudowy blacha stalowa
dla numeru OE 2105 35
dla numeru OE 9629860480
Materiał obudowy blacha stalowa
dla numeru OE 2105 50
dla numeru OE 9402105509
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelki półosi, dyferencjału

Uszczelki półosi, dyferencjału


Uszczelniacze półosi to elementy zapobiegające wyciekowi oleju z układu przeniesienia napędu. Uszczelka obejmuje półoś, która w trakcie pracy stale się obraca. Z tego względu elementy uszczelniające ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany. Diagnosta w trakcie okresowego badania technicznego pojazdu kontroluje ich stan, szukając śladów wycieków.

W przypadku zaobserwowania nawet niewielkich wycieków należy szybko zatroszczyć się o wymianę uszczelniaczy na nowe. Zbagatelizowanie problemu spowoduje dalszą degenerację i coraz większy wyciek. Ten zaś, będzie przyczyną sukcesywnego obniżania się poziomu środka smarnego w układzie. W najgorszym razie może dojść do całkowitego uszkodzenia wrażliwych podzespołów dyferencjału.

Aby wymienić uszczelniacz, konieczne jest rozmontowanie zawieszenia i demontaż półosi napędowej. Dopiero po wypięciu półosi z mechanizmu różnicowego i wysunięciu jej na zewnątrz, zyskujemy łatwy dostęp do uszczelki.

Istotne jest to, by po wymianie uszczelniacza pamiętać o uzupełnieniu oleju w układzie przeniesienia napędu. Zależnie od czasu, jaki upłynął od pojawienia się wycieku, ubytek może być niewielki lub całkiem pokaźny.