02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » skrzynia biegów Mercedes-benz GLE Coupe (C292) » skrzynia biegów manualna Mercedes-benz GLE Coupe (C292) » uszczelki półosi, dyferencjału Mercedes-benz GLE Coupe (C292)

uszczelki półosi, dyferencjału do MERCEDES-BENZ GLE Coupe (C292)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ GLE Coupe (C292):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy wylot
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 62
Wysokość 1 [mm] 9
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 3358960206855
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39,85
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 70
Wysokość 1 [mm] 9
Wysokość 2 [mm] 10,4
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960206954
Szerokość [mm] 5,0
Szerokość [mm] 7,0
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
średnica zewnętrzna [mm] 21,0
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ciężar [kg] 0,001
dla numeru OE 23 12 1 282 394
nr EAN 4027816016229
Wysokość [mm] 5
Średnica wewnętrzna [mm] 15
średnica zewnętrzna [mm] 21
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelki półosi, dyferencjału

Uszczelki półosi, dyferencjału


Uszczelniacze półosi to elementy zapobiegające wyciekowi oleju z układu przeniesienia napędu. Uszczelka obejmuje półoś, która w trakcie pracy stale się obraca. Z tego względu elementy uszczelniające ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany. Diagnosta w trakcie okresowego badania technicznego pojazdu kontroluje ich stan, szukając śladów wycieków.

W przypadku zaobserwowania nawet niewielkich wycieków należy szybko zatroszczyć się o wymianę uszczelniaczy na nowe. Zbagatelizowanie problemu spowoduje dalszą degenerację i coraz większy wyciek. Ten zaś, będzie przyczyną sukcesywnego obniżania się poziomu środka smarnego w układzie. W najgorszym razie może dojść do całkowitego uszkodzenia wrażliwych podzespołów dyferencjału.

Aby wymienić uszczelniacz, konieczne jest rozmontowanie zawieszenia i demontaż półosi napędowej. Dopiero po wypięciu półosi z mechanizmu różnicowego i wysunięciu jej na zewnątrz, zyskujemy łatwy dostęp do uszczelki.

Istotne jest to, by po wymianie uszczelniacza pamiętać o uzupełnieniu oleju w układzie przeniesienia napędu. Zależnie od czasu, jaki upłynął od pojawienia się wycieku, ubytek może być niewielki lub całkiem pokaźny.