Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Strona zabudowy | na dole |
Długość [mm] | 392 |
Szerokość [mm] | 64 |
Wysokość [mm] | 101 |
Materiał | Rura stalowa |
Rodzaj wahacza | Wahacz poprzeczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez przegubu nośnego / prowadzącego |
sparowany numer artykułu | TC4928 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | z tyłu |
Strona zabudowy | na dole |
Długość [mm] | 392 |
Szerokość [mm] | 64 |
Wysokość [mm] | 101 |
Materiał | Rura stalowa |
Rodzaj wahacza | Wahacz poprzeczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez przegubu nośnego / prowadzącego |
sparowany numer artykułu | TC4929 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość [mm] | 490 |
Szerokość [mm] | 420 |
Wysokość [mm] | 80 |
Materiał | blacha stalowa |
Rodzaj wahacza | Wahacz poprzeczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z przegubem nośnym / prowadzącym |
sparowany numer artykułu | TC4409 |
Strona zabudowy | z tyłu |
Strona zabudowy | z prawej |
Strona zabudowy | na dole |
Długość [mm] | 456 |
Szerokość [mm] | 225 |
Wysokość [mm] | 146 |
Materiał | blacha stalowa |
Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | bez przegubu nośnego / prowadzącego |
sparowany numer artykułu | TC8792 |
wahacz poprzeczny | |
blacha stalowa | |
oś tylna strona prawa | |
w środku | |
z łożyskiem | |
Ciężar [kg] | 2,2 |
parzyste numery artykułów | 187788 |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach |
Strona zabudowy | góra |
Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
Długość 1 [mm] | 317 |
Strona zabudowy | góra |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
wymagana liczba | 2 |
Materiał | Odlew staliwny |
Rodzaj wahacza | Wahacz poprzeczny |
zalecana wymiana parami |
Materiał | blacha stalowa |
Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
Drążek / rozpórka | Popychacz |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z poduszką gumową |
sparowany numer artykułu | MD-WP-17507 |
Materiał | blacha stalowa |
Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
Drążek / rozpórka | Popychacz |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | z poduszką gumową |
sparowany numer artykułu | MD-WP-17508 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | na dole |
Rodzaj wahacza | Wahacz wzdłużny |
Długość 1 [mm] | 595 |
uwzględnić informację serwisową | |
parzyste numery artykułów | 51671 |
Materiał podwozia | blacha stalowa |
nr EAN | 5413978247264 |
Wahacze samochodowe.
Wahacze we współczesnym samochodzi pełnią niezwykle ważną rolę. Ich zadaniem jest utrzymanie kół pojazdu w odpowiedniej pozycji w stosunku do samochodu i podłoża. Stanowią połączenie pomiędzy nadwoziem pojazdu a kołem. Wahacze składają się zazwyczaj z ramy albo drążka wahacza, tulej metalowo-gumowych oraz sworznia wahacza. Tuleje gumowo-metalowe stanowią połączenie wahacza z nadwoziem pojazdu lub jego piastą. Sworzeń wahacza łączy wahacz ze zwrotnicą lub piastą koła. Wahacze stanowią ważny element zawieszenia, gdyż zależy od nich bezpieczenstwo podróżujących.
Gdzie znajdują się wahacze?
Wahacze na pewno możemy znaleźć w przednim zawieszeniu samochodu. Zazwyczaj występują tam albo pojedynczo (tylko wahacz dolny) albo w parze (wahacz dolny i wahacz górny). Bardziej skomplikowane zawieszenia przednie potrafią być skonstruowane z czterech wahaczy na jedną stronę pojazdu. Tylna oś samochodu również może się składać z jednego lub wielu wahaczy na stronę pojazdu.
Co ulega uszkodzeniu w wahaczu?
Najbardziej narażonymi elementami na zużycie podczas eksploatacji są tuleje metalowo-gumowe wahacza. Tuleje wahacza składają się z dwóch kawałków rurek metalowych o różnej średnicy. Są one ułożone jedna w drugiej a przestrzeń pomiędzy nimi wypełniona jest gumą, która pełni rolę tłumika drgań. Pracują one przez cały czas poruszania się samochodu, szczególnie obciążone sa podczas poruszania się po nierównościach. Najczęściej właśnie w tulejach wahacza ulega uszkodzeniu warstwa zawulkanizowanej gumy. Jest to usterka wahacza, którą stosunkowo łatwo naprawić wymieniając uszkodzone tuleje wahacza. Drugim elementem wahacza podatnym na uszkodzenia jest sworzeń wahacza. Wyrobieniu ulega zazwyczaj element kulisty sworznia wahacza osadzony w panewce wahacza. Ta usterkę wahacza też można dosyć łatwo naprawić, jednak istnieją wahacze, których sworznie nie są wymienne i wówczas w przyadku uszkodzenia sworznia konieczna jest wymiana całego wahacza
Wahacze w ofercie e-autoparts.pl
Sklep z auto częściami e-autoparts.pl oferuje dużą ilość oryginalnych wahaczy firmy Lemforder, Febi, Delphi, TRW. Mamy w sprzedaży także tańsze zamienniki wahaczy do wielu modeli samochodów. Wszystkie wahacze dostępne w sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl spełniają surowe normy bezpieczeństwa i wykonane są z materiałów wysokiej jakości. Masz problem z dobraniem wahacza do swojego samochodu zadzwoń do nas.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025