Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » tworzenie mieszanki Fiat DUCATO Furgon (250_) » wtryskiwacz, końcówka wtrysku Fiat DUCATO Furgon (250_)

wtryskiwacz, końcówka wtrysku do FIAT DUCATO Furgon (250_)

wybierz typ samochodu FIAT DUCATO Furgon (250_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość pierścieni uszczelniających 2
dla numeru producenta 875.760
nr EAN 8433577778324
cena brutto:
607.01 zł
 Kup
nr EAN 5050100141573
cena brutto:
743.01 zł
 Kup
Ograniczenia producenta Citroen; Fiat; Ford;
Tryb pracy sterowany elektrycznie
Masa [g] 560
nr EAN 8717613038352
Ilość pierścieni uszczelniających 2
nr EAN 4041248783658
Długość przewodu [mm] 150
Ilość przewodów 2
Liczba przewodów 2
Przekrój poprzeczny przewodu [mm²] 1,50
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj wtyczki Koszulka termokurczliwa
Materiał izolacji przewodu Silikon
Materiał CuSn (miedź-cyna)
Indeks: QAP 095000-5800
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Końcówka wtrysku
Nazwa: WTRYSKIWACZ CITROEN FORD 2.2
Opis: Fiat Ducato, Citroen Jumper, Ford Transit 2.2/2.4 silnik PUMA, wtryskiwacz regenerowany
Dane dodatkowe: Kaucja netto = 220,00
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 6C1Q9K546AC
Numer dostawcy: 095000-5800
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wtryskiwacz, końcówka wtrysku

Wtryskiwacz i końcówka wtrysku


Wtryskiwacz i końcówka wtrysku, to bardzo ważne elementy układu paliwowego. Wtryski są zastosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym. Wtryskiwacz służy do rozpylania paliwa do komory spalania. W starszych samochodach benzynowych zamiast pompy wtryskowej i wtryskiwaczy były stosowane gaźniki, które w dzisiejszych czasach stosowane są w piłach spalinowych, motocyklach, kosiarkach itp. W dzisiejszych samochodach wtryskiwacze są sterowane przez układy elektroniczne. W silnikach ZS są stosowany jest wtrysk bezpośredni, pośredni i wtrysk hydrauliczny. Nowe wymogi emisji spalin są w stanie jedynie spełnić wtryskiwacze common rail i pompowtryskiwacze.

W silnikach ZI można spotkać jednopunktowy wtrysk paliwa, w kolektorze dolotowym zamontowany jest jeden wtryskiwacz, który podaje paliwo do każdego cylindra. MPI, czyli wielopunktowy wtrysk paliwa, w dla każdego cylindra przypada jeden wtryskiwacz umieszczony przed zaworem dolotowym. Wtryskiwacze to element, który może zostać zregenerowany w odpowiednim czasie. Wymiana wtryskiwaczy zazwyczaj wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, dlatego warto je zregenerować. Naprawa wtryskiwaczy powinna zostać wykonana tylko przez wykwalifikowanych mechaników. Istnieje jeszcze możliwość wyczyszczenia wtrysków, co jest tańszym rozwiązaniem niż regeneracja, ale może nie poskutkować.

Objawami nieprawidłowo działających wtryskiwaczy są: spadek mocy, problem z uruchomieniem silnika, szarpanie silnika, dostawanie się paliwa do oleju (co powoduje utratę właściwości smarnych), problemy ze zgaszeniem jednostki, silnik może gasnąć i z wydechu zaczynają się wydobywać kłęby spalin. W najgorszym przypadku zignorowania objawów jest zatarcie silnika. Innymi awariami spowodowanymi przez lekceważenie usterek wtryskiwaczy są: uszkodzenie filtra DPF, wypalenie tłoków, zatarcie turbiny, uszkodzenie pompy paliwa. Regenerację wtryskiwaczy można zlecić już po 50 tysiącach kilometrów, a wymiana powinna nastąpić po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów.