Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daihatsu » sprzęgło Daihatsu TERIOS (J2_, F7__) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Daihatsu TERIOS (J2_, F7__) » wysprzęglik centralny Daihatsu TERIOS (J2_, F7__)

wysprzęglik centralny do DAIHATSU TERIOS (J2_, F7__)

wybierz typ samochodu DAIHATSU TERIOS (J2_, F7__):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
System hamulcowy FAG
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 31
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 3
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Ciężar [kg] 0,43
nr EAN 8717109540437
Ograniczenia producenta LUK
Materiał Metal
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,627
dla numeru OE 0A5 141 671 P
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063306644
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,549
dla numeru OE 0A5 141 671 S
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746008833
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569673400
Wymiar gwintu 12 x 9
otwór Ø [mm] 31
Wymiar gwintu 13
Materiał Aluminium
nr EAN 8032928136815
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108825506
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108818874
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558572803
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872790777
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872898466
Tryb pracy hydrauliczny
dla numeru OE 0A5 141 671F
Ograniczenia producenta FAG
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Średnica [mm] 29
nr EAN 3322937394722
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Ciężar [kg] 0,42
nr EAN 3276428101231
otwór Ø [mm] 29
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu ZA29016.7.1
Ciężar [kg] 0,44
otwór Ø [mm] 31
Materiał Aluminium
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
dla numeru artykułu ZA31066.3.1
Ciężar [kg] 0,42
otwór Ø [mm] 29
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,44
nr EAN 3276428750316
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.