
| Średnica [mm] | 54 |
| System hamulcowy | ATE |
| nr EAN | 8430320016702 |

| do tłoka Ø [mm] | 54 |
| System hamulcowy | ATE |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez tłoka |
| nr EAN | 8717109077766 |

| Średnica [mm] | 54 |
| nr EAN | 8020584543306 |

| parzyste numery artykułów | 83-1018 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | przed osią |
| Ograniczenia producenta | ATE |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 54 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 257 |
| Materiał | Stal |
| Ciężar netto [kg] | 2,5 |
| nr EAN | 5704651303620 |

| parzyste numery artykułów | 82-1018 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | przed osią |
| Ograniczenia producenta | ATE |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Średnica 1 [mm] | 54 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 257 |
| Materiał | Stal |
| Ciężar netto [kg] | 2,5 |
| nr EAN | 5704651279994 |

| Ciężar [kg] | 2,45 |
| Liczba cylindrów | 1 |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
| Średnica 1 [mm] | 54 |
| Materiał | Stal |
| średnica zewnętrzna [mm] | 54 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| System hamulcowy | ATE |
| Rodzaj połączenia | Pudełko |
| Rozmiar gwintu 1 | M7X1 |
| Rozstaw śrub mocujących [mm] | 100 |
| parzyste numery artykułów | FCL694476 |
| Długość opakowania [cm] | 31,3 |
| Szerokość opakowania [cm] | 19,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 14,9 |
| nr EAN | 4044197824397 |

| Ciężar [kg] | 2,45 |
| Liczba cylindrów | 1 |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
| Średnica 1 [mm] | 54 |
| Materiał | Stal |
| średnica zewnętrzna [mm] | 54 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| System hamulcowy | ATE |
| Rodzaj połączenia | Pudełko |
| Rozmiar gwintu 1 | M7X1 |
| Rozstaw śrub mocujących [mm] | 100 |
| parzyste numery artykułów | FCL694475 |
| Długość opakowania [cm] | 31,3 |
| Szerokość opakowania [cm] | 19,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 14,9 |
| nr EAN | 4044197824403 |

| Średnica [mm] | 54 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| System hamulcowy | Ate/Lucas/Mando |

| Średnica [mm] | 54 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| System hamulcowy | Ate |
| Zestaw pełny |

| otwór Ø [mm] | 54 |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
| System hamulcowy | ATE |
| parzyste numery artykułów | 8AC 355 389-191 |
| Techniczny numer informacyjny | AC8920 |
| nr EAN | 4082300419009 |

| System hamulcowy | ATE |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 54,0 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
| Materiał | Żeliwo szare |
| Ciężar [kg] | 2,68 |
| nr EAN | 5901779854236 |

| System hamulcowy | ATE |
| Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 54,0 |
| dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
| Materiał | Żeliwo szare |
| Ciężar [kg] | 2 |
| nr EAN | 5901779854243 |

| System hamulcowy | ATE |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia, z prawej |
| Gwarancja | 2 lata gwarancji |
| Średnica tłoka cylindra | 54 |
| Średnica tłoka [mm] | 54 |
| EAN | 5901321070688 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
| Materiał | Żeliwo |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| System hamulcowy | ATE |
| Średnica tłoka cylindra [mm] | 54 |
| Gwarancja | 2 lata gwarancji |
| Średnica tłoka [mm] | 54 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica [mm] | 54 |
| System hamulcowy | ATE |
| nr EAN | 5902659719331 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Średnica tłoka [mm] | 54 |
| Szerokość wewnętrzna [mm] | 65 |
| System hamulcowy | ATE |
| Materiał | Żeliwo |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| nr EAN | 5902659799975 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
| Średnica tłoka [mm] | 54 |
| Szerokość wewnętrzna [mm] | 65 |
| System hamulcowy | ATE |
| Materiał | Żeliwo |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
| nr EAN | 5902659799982 |

| nr EAN | 5703858300104 |

| Średnica [mm] | 54 |
| nr EAN | 5706021157659 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| parzyste numery artykułów | 46SKV512 |
| Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 54 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
| parzyste numery artykułów | 46SKV511 |
| Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 54 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025