Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 30 |
System hamulcowy | TRW |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 360 |
Średnica tłoka [mm] | 48 |
parzyste numery artykułów | 87-2476 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | za osią |
Ograniczenia producenta | TRW |
Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Średnica 1 [mm] | 43 |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 25 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 350 |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 365 |
Materiał | Aluminium |
Ciężar netto [kg] | 2,8 |
Wyposażenie pojazdu | do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym |
nr EAN | 5704651827966 |
parzyste numery artykułów | 86-2476 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Strona zabudowy | za osią |
Ograniczenia producenta | TRW |
Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Średnica 1 [mm] | 43 |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 25 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 350 |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 365 |
Materiał | Aluminium |
Ciężar netto [kg] | 2,8 |
Wyposażenie pojazdu | do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym |
nr EAN | 5704651827973 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Średnica [mm] | 43 |
Średnica [mm] | 48 |
nr EAN | 5706021159943 |
Średnica [mm] | 43 |
nr EAN | 5706021168358 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 36/38/40 |
nr EAN | 5706021182989 |
Średnica [mm] | 48 |
nr EAN | 5706021184921 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść (2-tłoczkowy) |
Materiał | Żeliwo |
Średnica [mm] | 48 |
parzyste numery artykułów | BHV902E |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 3322938009427 |
Ograniczenia producenta | TRW |
nr EAN | 3322938026288 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Typ zacisku hamulca | Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego |
Materiał | Żeliwo |
Wyposażenie pojazdu | do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
uwzględnić informację serwisową | |
sparowany numer artykułu | BHU397E |
Liczba zestyków (wejście) [l. biegunów] | 2 |
Średnica tłoka [mm] | 45 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść (2-tłoczkowy) |
Materiał | Żeliwo |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
sparowany numer artykułu | BHV864E |
Średnica tłoka [mm] | 48 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść (2-tłoczkowy) |
Materiał | Żeliwo |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
sparowany numer artykułu | BHV865E |
Średnica tłoka [mm] | 48 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Typ zacisku hamulca | Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego |
Materiał | Żeliwo |
Wyposażenie pojazdu | do pojazdów z elektrycznym hamulcem postojowym |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
uwzględnić informację serwisową | |
sparowany numer artykułu | BHU396E |
Liczba zestyków (wejście) [l. biegunów] | 2 |
Średnica tłoka [mm] | 45 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025