Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
System hamulcowy | ATE |
Dostępne MAPP-Code | |
sparowany numer artykułu | 24.3601-9702.5 |
Średnica tłoka [mm] | 60 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
System hamulcowy | ATE |
Dostępne MAPP-Code | |
sparowany numer artykułu | 24.3601-9701.5 |
Średnica tłoka [mm] | 60 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Średnica [mm] | 38 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
Liczba zestyków | 2 |
System hamulcowy | BOSCH |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 268 |
niewymagany zwrot starej części | |
sparowany numer artykułu | J3212187 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Średnica [mm] | 38 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 12 |
Liczba zestyków | 2 |
System hamulcowy | BOSCH |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 268 |
niewymagany zwrot starej części | |
sparowany numer artykułu | J3222187 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica [mm] | 60 | |
System hamulcowy | ATE | |
dla numeru OE | 77363686 | |
nr EAN | 5902659723048 |
Średnica [mm] | 38 | |
nr EAN | 5706021182897 |
Średnica [mm] | 42 | |
nr EAN | 5706021183085 |
Ograniczenia producenta | ATE |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Materiał | Żeliwo |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
sparowany numer artykułu | BHS1776E |
Średnica tłoka [mm] | 60 |
Ograniczenia producenta | TRW |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Materiał | Żeliwo |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
sparowany numer artykułu | BHS1764E |
Średnica tłoka [mm] | 60 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024