parzyste numery artykułów | 83-2589 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | przed osią |
Ograniczenia producenta | AKEBONO |
Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
Średnica 1 [mm] | 45 |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 328 |
Materiał | Stal |
Ciężar netto [kg] | 4,3 |
nr EAN | 5704651843133 |
parzyste numery artykułów | 82-2589 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Strona zabudowy | przed osią |
Ograniczenia producenta | AKEBONO |
Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
Średnica 1 [mm] | 45 |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 328 |
Materiał | Stal |
Ciężar netto [kg] | 4,3 |
nr EAN | 5704651843140 |
Średnica [mm] | 45 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
System hamulcowy | AKEBONO |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
parzyste numery artykułów | J3212175 |
nr EAN | 4029416419011 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica [mm] | 45 |
System hamulcowy | AKEBONO |
nr EAN | 8430320211879 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica [mm] | 45 |
System hamulcowy | AKEBONO |
Zestaw pełny | |
dla numeru OE | 4773048150 |
nr EAN | 8430320211978 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Średnica [mm] | 40 |
System hamulcowy | ADVICS |
nr EAN | 8430320243429 |
Ograniczenia producenta | AKEBONO |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
Materiał | Żeliwo |
Średnica [mm] | 45 |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
parzyste numery artykułów | BHU365E |
nr EAN | 3322938465728 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025