Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » zawieszenie i amortyzacja Ford TRANSIT V363 Autobus (FAD, FBD) » zawieszenie resora piórowego Ford TRANSIT V363 Autobus (FAD, FBD)

zawieszenie resora piórowego do FORD TRANSIT V363 Autobus (FAD, FBD)

wybierz typ samochodu FORD TRANSIT V363 Autobus (FAD, FBD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 35
Grubość 1 [mm] 61
nr EAN 5012759991862
Długość [mm] 72
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 65,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,300
nr EAN 4054224046203
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Długość [mm] 148,6
Szerokość [mm] 64,6
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,17
nr EAN 4054224046272
Długość [mm] 107
Średnica wewnętrzna [mm] 14,0
średnica zewnętrzna [mm] 46,0
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,200
nr EAN 4054224757017
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
cena brutto:
20.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Przestrzegać danych technicznych 
Szerokość [mm] 80
Wysokość [mm] 170
Wymiar gwintu M14
Długość gwintu [mm] 110
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Przestrzegać danych technicznych 
Szerokość [mm] 64
Wysokość [mm] 108
Wymiar gwintu M14
Długość gwintu [mm] 59
cena brutto:
827.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Resor paraboliczny
Ilość piór resorów 1
Szerokość [mm] 76
Długość 1/Długość 2 [mm] 694/682
Opcja wyposażenia Model 330S SWB
Opcja wyposażenia Model 330M MWB
Opcja wyposażenia Model 330M ECO MWB
Opcja wyposażenia Model 330L LWB
Opcja wyposażenia Model 350M MWB
Opcja wyposażenia Model 350L LWB
Opcja wyposażenia Model 350E LWB
Opcja wyposażenia Model 350EL ELWB
Numer artykułu zalecanego dodatku 77831
nr EAN 7394410150350
Masa [g] 262
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8052446619591
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE BK215781BC
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8052447619606
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy z przodu
Długość całkowita [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 16,1
średnica zewnętrzna [mm] 70
nr EAN 5413978249558
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Długość całkowita [mm] 72,4
Średnica wewnętrzna [mm] 14,1
średnica zewnętrzna [mm] 56
nr EAN 5413978249572
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zawieszenie resora piórowego

Zawieszenie resora piórowego


Resory piórowe to dla mechaniki niemal prastary zabytek mechaniki pojazdowej. Cześć została wynaleziona już w XIX wieku i wykorzystywana była do amortyzacji w powozach konnych – jak widać prostota niektórych części, gwarantuje satysfakcjonujące właściwości przez setki lat. Często nie doceniamy mało skomplikowanych rozwiązań, które sprawdzają się w większości sytuacji.

Zawieszenie resora piórowego z powodzeniem wykorzystywane jest do dziś, chociaż częściej można spotkać je m.in. w takich autach jak średniej wielkości pojazdy dostawcze – coraz rzadziej w samochodach osobowych. My jednak w dalszym ciągu posiadamy asortyment, który pozwoli wam na skompletowanie takich układów jak zawieszenie resora piórowego. Sklep E-Autoparts.pl to najlepszy wybór dla wymagających klientów, którzy oczekują najwyższej jakości asortymentu, ponieważ oferujemy tylko i wyłącznie sprawdzone marki będące liderem jakości na rynku. 

Resor piórowy – budowa i działanie


Główny element (czyli sam resor piórowy) jest wyprodukowany z płaskowników sprężynowych, które zostały wyprofilowane w odpowiedni sposób. Dlaczego nazwa odnosi się do liczby mnogiej i piór? Ponieważ w skład jednego resora wchodzi kilka elementów, z czego główne jest najdłuższe, a każde kolejne krótsze – są one oczywiście wycentrowane, dzięki czemu środek zawieszenia (miejsce najbardziej obciążone) jest maksymalnie wzmocnione. 

Połączone są one ze sobą za pomocą śruby, która przechodzi dokładnie przez środek resorów i stalowych opasek ściągających – wszystko przymocowane jest do belki lub mostu napędowego. Chociaż opis może wydawać się skomplikowany, to zawieszenie jest skonstruowane w tak prosty sposób, że nawet osoby bez zaawansowanej wiedzy mechanicznej, bez problemu poradziłyby sobie z ich wymiany przy użyciu odpowiednich narzędzi.