Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » zawieszenie i amortyzacja Mercedes-benz SPRINTER 3-t Furgon (B906) » zawieszenie resora piórowego Mercedes-benz SPRINTER 3-t Furgon (B906)

zawieszenie resora piórowego do MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Furgon (B906)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Furgon (B906):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 80
Średnica wewnętrzna [mm] 16,0
średnica zewnętrzna [mm] 55,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Ciężar [kg] 0,34
nr EAN 4027816015055
Szerokość [mm] 80,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
średnica zewnętrzna [mm] 63,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy z przodu i z tyłu
Ciężar [kg] 0,525
nr EAN 4027816342601
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Długość [mm] 115
Szerokość [mm] 74,0
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,5
Ciężar [kg] 0,300
nr EAN 4027816454564
Długość [mm] 82
Grubość [mm] 32,5
Materiał Stal
Materiał Guma
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,19
nr EAN 4027816473893
Długość [mm] 132
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
średnica zewnętrzna [mm] 40,0
Materiał Metal
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,29
nr EAN 4027816487395
Długość [mm] 28
Szerokość [mm] 9,0
Grubość [mm] 24,0
Materiał Stal
Materiał Guma
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,25
nr EAN 4027816475842
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Przestrzegać danych technicznych 
Szerokość [mm] 75
Wysokość [mm] 190
Wymiar gwintu M14
Długość gwintu [mm] 110
cena brutto:
931.00 zł
 Kup
Projekt resora Resor piórowy
Projekt resora Resor paraboliczny
Strona zabudowy Oś tylna
Ilość piór resorów 1
Szerokość [mm] 70
Długość 1/Długość 2 [mm] 740/753
Numer artykułu zalecanego dodatku 77816 (4x2)
Numer artykułu zalecanego dodatku 77838 (4x4)
nr EAN 7394410119388
Numer seryjny K4081244
nr EAN 5901159389280
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047437305502
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Przestrzegać danych technicznych 
Szerokość [mm] 75
Wysokość [mm] 190
Wymiar gwintu M14
Długość gwintu [mm] 110
nr EAN 7394410100287
cena brutto:
1,009.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Resor piórowy
Projekt resora Resor paraboliczny
Materiał GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Ilość piór resorów 1
Długość 1/Długość 2 [mm] 670/670
nr EAN 7394410150602
Liczba piór 1
Grubość pióra resora [mm] 25
Szerokość [mm] 70
Długość 1/Długość 2 [mm] 740/753
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 12/12
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 5900427361577
Strona zabudowy z tyłu
Liczba piór 3
Ograniczenia producenta kompletny
Długość 1/Długość 2 [mm] 740/753
Szerokość [mm] 70
Kąt wygięcia [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Projekt resora Resor piórowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Ograniczenia producenta I pioro
nr EAN 5900427361584
Ograniczenia producenta II pioro
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
nr EAN 5900427361591
Ograniczenia producenta III pioro
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
nr EAN 5900427361607
Strona zabudowy z tyłu
dla numeru artykułu 3378100019 Z/T
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Ograniczenia producenta Pioro wzmacniajace
nr EAN 5900427361614
Strona zabudowy z tyłu
Liczba piór 2
Grubość pióra resora [mm] 18
Długość 1/Długość 2 [mm] 740/750
Szerokość [mm] 70
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 12/12
Projekt resora Resor paraboliczny
nr EAN 5900427361621
dla numeru artykułu 3378500019
Ograniczenia producenta I pioro
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
nr EAN 5900427361638
Status produktu: Normalny
nr EAN 5900427361645
Długość [mm]28
Szerokość [mm]9,0
Grubość [mm]24,0
MateriałStal
MateriałGuma
Lokalizacja w aucieZ przodu
Lokalizacja w aucieZewnętrzny
Lokalizacja w aucieOś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]0,25
EAN5901655228113
StanFabrycznie nowy
Ilość na oś2
EAN5901655251340
StanFabrycznie nowy
Numer podwozia od 543503
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy z przodu
Wysokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 16,15
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Rodzaj połączenia Torba
Długość opakowania [cm] 7,5
Szerokość opakowania [cm] 5,5
Wysokość opakowania [cm] 5,5
nr EAN 4044197644148
MERCEDES SPRINTER 311 (>2006)
oś tylna
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 9063200306
Numer dostawcy: ES-16-0032
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 518
nr EAN 8039876493892
Opcja wyposażenia heavy duty
dla numeru OE 906 321 1603
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Projekt resora Resor piórowy
Wyświetlanie od 1 do 27 (z 27 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zawieszenie resora piórowego

Zawieszenie resora piórowego


Resory piórowe to dla mechaniki niemal prastary zabytek mechaniki pojazdowej. Cześć została wynaleziona już w XIX wieku i wykorzystywana była do amortyzacji w powozach konnych – jak widać prostota niektórych części, gwarantuje satysfakcjonujące właściwości przez setki lat. Często nie doceniamy mało skomplikowanych rozwiązań, które sprawdzają się w większości sytuacji.

Zawieszenie resora piórowego z powodzeniem wykorzystywane jest do dziś, chociaż częściej można spotkać je m.in. w takich autach jak średniej wielkości pojazdy dostawcze – coraz rzadziej w samochodach osobowych. My jednak w dalszym ciągu posiadamy asortyment, który pozwoli wam na skompletowanie takich układów jak zawieszenie resora piórowego. Sklep E-Autoparts.pl to najlepszy wybór dla wymagających klientów, którzy oczekują najwyższej jakości asortymentu, ponieważ oferujemy tylko i wyłącznie sprawdzone marki będące liderem jakości na rynku. 

Resor piórowy – budowa i działanie


Główny element (czyli sam resor piórowy) jest wyprodukowany z płaskowników sprężynowych, które zostały wyprofilowane w odpowiedni sposób. Dlaczego nazwa odnosi się do liczby mnogiej i piór? Ponieważ w skład jednego resora wchodzi kilka elementów, z czego główne jest najdłuższe, a każde kolejne krótsze – są one oczywiście wycentrowane, dzięki czemu środek zawieszenia (miejsce najbardziej obciążone) jest maksymalnie wzmocnione. 

Połączone są one ze sobą za pomocą śruby, która przechodzi dokładnie przez środek resorów i stalowych opasek ściągających – wszystko przymocowane jest do belki lub mostu napędowego. Chociaż opis może wydawać się skomplikowany, to zawieszenie jest skonstruowane w tak prosty sposób, że nawet osoby bez zaawansowanej wiedzy mechanicznej, bez problemu poradziłyby sobie z ich wymiany przy użyciu odpowiednich narzędzi.