Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » sterowanie silnikiem Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » zestaw paska rozrządu Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_)

zestaw paska rozrządu do RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_)

wybierz typ samochodu RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 151
Długość [mm] 1438
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025439480
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,19
Ilość zębów 151
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez koła zębatego
nr EAN 4010858792688
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,43
Ilość zębów 151
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z kołem zębatym
alternatywnie 
nr EAN 4010858795573
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 151
Ciężar [kg] 1,19
nr EAN 4027816111474
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465979866
cena brutto:
182.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 151
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305381
ZESTAW ROZRZĄDU RENAULT NISSAN
Ilość zębów : 151
Szerokość pasa [mm] : 25,4
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 7701476884
Numer dostawcy: 7701476884
cena brutto:
177.00 zł
 Kup
Ilość zębów 151
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316571440330
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.