Szerokość [mm] | 28,0 |
Ilość zębów | 123 |
Ciężar [kg] | 1,510 |
nr EAN | 5050063073300 |
Szerokość [mm] | 28,0 |
Ilość zębów | 123 |
Ciężar [kg] | 2,435 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
dla numeru OE | 24312-27250 S3 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
nr EAN | 5050063084139 |
Ilość zębów | 123 |
Długość [mm] | 1172 |
Szerokość [mm] | 28 |
Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
Liczba rolek kierunkowych | 2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
nr EAN | 4047025439336 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 1,53 |
Ilość zębów | 123 |
Szerokość [mm] | 28 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łącznikiem |
nr EAN | 4010858573065 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 123 |
Ciężar [kg] | 2,642 |
Szerokość [mm] | 25 |
nr EAN | 4010858008482 |
nr EAN | 8021787094749 |
nr EAN | 8021787107005 |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465978951 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465448911 |
Liczba pasków | 1 |
Szerokość [mm] | 28 |
Ilość zębów | 123 |
z rolkami | 2 |
alternatywnie | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
nr EAN | 4250093482047 |
Liczba pasków | 1 |
Szerokość [mm] | 27 |
Ilość zębów | 123 |
z rolkami | 2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łącznikiem |
alternatywnie | |
nr EAN | 4250093483273 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Szerokość 1 [mm] | 28,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108574893 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Szerokość 1 [mm] | 28,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108606792 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Szerokość 1 [mm] | 28,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108996695 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Szerokość 1 [mm] | 28,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4014870164812 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Szerokość 1 [mm] | 28 |
nr EAN | 8033001083095 |
Ilość zębów | 123 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Szerokość pasa [mm] | 28 |
nr EAN | 7316573395799 |
Ilość zębów | 123 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Szerokość pasa [mm] | 28 |
nr EAN | 7316574956296 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 2 |
Masa [g] | 1470 |
Szerokość 1 [mm] | 28 |
nr EAN | 3413520957650 |
Liczba zębów 1 | 123 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 2 |
Masa [g] | 2600 |
Szerokość 1 [mm] | 28 |
nr EAN | 3413521632136 |
Długość [mm] | 1171,6 |
Szerokość [mm] | 28,0 |
Ilość zębów | 123 |
Powierzchnia | pokryty |
Ciężar [kg] | 1,32 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4044688646835 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025