Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » silnik Hyundai GETZ (TB) » sterowanie silnikiem Hyundai GETZ (TB) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Hyundai GETZ (TB) » zestaw paska rozrządu Hyundai GETZ (TB)

zestaw paska rozrządu do HYUNDAI GETZ (TB)

wybierz typ samochodu HYUNDAI GETZ (TB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 101
Ciężar [kg] 0,580
nr EAN 5050063073010
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,453
Ilość zębów 101
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858795665
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787028928
Długość [mm] 808
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 101
Ciężar [kg] 0,450
nr EAN 4027816247913
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465978456
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 20
Ilość zębów 101
z rolkami 1
nr EAN 4250093484768
cena brutto:
120.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 101
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108338105
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870212933
KPL.: J1120505 + J1140502 / HYUNDAI ATOS/ATOS PRIME 1.0i 12V 98->, GETZ 1.1i 12V 02->, KIA PICANTO 1.0i 12V, 1.1i 12V 04->
Ilość zębów : 101
Szerokość [mm] : 20
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Ilość zębów 101
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316572338704
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 101
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 505
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413520632830
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.