Ilość zębów | 123 | |
Ciężar [kg] | 0,780 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
nr EAN | 5050063173062 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 7 | |
Ciężar [kg] | 0,9 | |
Ilość zębów | 123 | |
Szerokość [mm] | 27 | |
nr EAN | 4010858767075 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 31 | |
Ilość zębów | 123 | |
Ciężar [kg] | 1,534 | |
Szerokość [mm] | 27 | |
nr EAN | 4010858800000 |
nr EAN | 8021787029567 |
nr EAN | 8021787034356 |
Ilość zębów | 123 | |
Szerokość [mm] | 27 | |
Liczba pasków | 1 | |
dla numeru artykułu | R227 | |
nr EAN | 8430632500043 |
Szerokość [mm] | 27,0 | |
Ilość zębów | 123 | |
Ciężar [kg] | 0,518 | |
dla numeru OE | 77 01 477 028 | |
nr EAN | 4027816212706 |
Ilość zębów | 123 | |
Ciężar [kg] | 1,17 | |
dla numeru OE | 77 01 477 028 S1 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 4027816327318 |
nr EAN | 5414465980206 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 5414465981715 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Szerokość 1 [mm] | 27 | |
Liczba zębów 1 | 123 | |
nr EAN | 8032747067499 |
Liczba pasków | 1 | |
Ilość zębów | 123 | |
Szerokość [mm] | 27 | |
z rolkami | 1 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami | |
Wersja | M8/M12/M14 | |
nr EAN | 4250093484690 |
Liczba zębów 1 | 123 | |
Szerokość 1 [mm] | 27,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | ||
nr EAN | 4005108317391 |
Liczba zębów 1 | 123 | |
Szerokość 1 [mm] | 27,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | ||
nr EAN | 4005108801982 |
nr EAN | 8001063920252 |
Ilość zębów | 123 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1004 | |
Szerokość pasa [mm] | 27 | |
nr EAN | 7316574942213 |
Ilość zębów | 123 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1004 | |
Szerokość pasa [mm] | 27 | |
nr EAN | 7316574945160 |
Liczba zębów 1 | 123 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 1 | |
Masa [g] | 1050 | |
Szerokość 1 [mm] | 27 | |
nr EAN | 3413520524463 |
Liczba zębów 1 | 123 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 1 | |
Masa [g] | 1030 | |
Szerokość 1 [mm] | 27 | |
nr EAN | 3413521232831 |
Liczba zębów 1 | 123 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 1 | |
Masa [g] | 1911 | |
Szerokość 1 [mm] | 27 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubą | |
nr EAN | 3413521350016 |
Ilość zębów | 123 | |
Ciężar [kg] | 1,17 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4044688646484 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024