Szerokość [mm] | 29,0 |
Szerokość [mm] | 12,7 |
Ilość zębów | 153 |
Ilość zębów | 65 |
Ciężar [kg] | 1,502 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
dla numeru OE | MD133115 S2 |
nr EAN | 5050063067668 |
Ilość zębów | 65 |
Długość [mm] | 520 |
Szerokość [mm] | 13 |
Podziałka zębów [mm] | 8 |
Liczba rolek kierunkowych | 1 |
nr EAN | 4047025439275 |
Ilość zębów | 153 |
Długość [mm] | 1457 |
Szerokość [mm] | 29 |
Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
Liczba rolek kierunkowych | 2 |
nr EAN | 4047025439527 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 7 |
Ciężar [kg] | 0,5 |
Ilość zębów | 065 |
Szerokość [mm] | 12,7 |
nr EAN | 4010858797577 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pompy wodnej |
nr EAN | 5414465420610 |
Liczba zębów 1 | 65 |
Szerokość 1 [mm] | 12,70 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108338051 |
Liczba zębów 1 | 153 |
Liczba zębów 2 | 65 |
Szerokość 1 [mm] | 29 |
Szerokość 2 [mm] | 12,7 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
nr EAN | 7316573959120 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025