Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mg » silnik Mg MGF (RD) » sterowanie silnikiem Mg MGF (RD) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Mg MGF (RD) » zestaw paska rozrządu Mg MGF (RD)

zestaw paska rozrządu do MG MGF (RD)

wybierz typ samochodu MG MGF (RD) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,515
Ilość zębów 143
Szerokość [mm] 26
nr EAN 4010858797393
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787028546
Liczba pasków 2
Szerokość 1 [mm] 26
Liczba zębów 1 143
Szerokość 2 [mm] 30
Liczba zębów 2 68
z rolkami 1
Sterowanie rolką napinacza manualny
nr EAN 4250093484706
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 26
Ilość zębów 143
z rolkami 1
Sterowanie rolką napinacza manualny
nr EAN 4250093484782
cena brutto:
203.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 143
Szerokość 1 [mm] 26,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108341754
cena brutto:
219.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 143
Liczba zębów 2 68
Szerokość 1 [mm] 26
Szerokość 2 [mm] 30
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 7316574561506
Liczba zębów 1 143
Liczba zębów 2 68
Szerokość 1 [mm] 26
Szerokość 2 [mm] 30
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 7316575227715
Liczba zębów 1 143
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1469
Szerokość 1 [mm] 23
nr EAN 3413521187018
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.