Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » silnik Dodge RAM 2500 pick-up (BE, BR) » sterowanie silnikiem Dodge RAM 2500 pick-up (BE, BR) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Dodge RAM 2500 pick-up (BE, BR) » zestaw paska rozrządu Dodge RAM 2500 pick-up (BE, BR)

zestaw paska rozrządu do DODGE RAM 2500 pick-up (BE, BR)

wybierz typ samochodu DODGE RAM 2500 pick-up (BE, BR):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 163
Ilość zębów 99
Ciężar [kg] 1,540
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 5050063473025
Ciężar [kg] 1,5
dla numeru OE MD134377 S1
nr EAN 5050063473117
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,592
Ilość zębów 83
nr EAN 4010858792343
cena brutto:
222.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787535860
Długość [mm] 792
Szerokość [mm] 19,0
Ilość zębów 99
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 0,49
nr EAN 4027816261148
Ilość zębów 163
Ilość zębów 99
Ciężar [kg] 0,980
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 4054224020227
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465979774
cena brutto:
210.00 zł
 Kup
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 163
Szerokość 1 [mm] 25,40
Liczba zębów 2 83
Szerokość 2 [mm] 19,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305527
cena brutto:
225.00 zł
 Kup
Liczba pasków 2
Liczba zębów 1 163
Szerokość 1 [mm] 25,40
Liczba zębów 2 99
Szerokość 2 [mm] 19,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306104
Liczba zębów 1 163
Szerokość 1 [mm] 25
Liczba zębów 2 83
Szerokość 2 [mm] 19
nr EAN 8033001083187
cena brutto:
220.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 163
Liczba zębów 2 99
Szerokość 1 [mm] 25,4
Szerokość 2 [mm] 19
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 7316570931310
cena brutto:
197.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 163
Liczba pasków 2
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1396
Szerokość 1 [mm] 25,4
Szerokość 2 [mm] 19
Liczba zębów 2 83
nr EAN 3413520462628
cena brutto:
215.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 99
Liczba pasków 2
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1425
Szerokość 1 [mm] 25,4
Szerokość 2 [mm] 19
Liczba zębów 2 163
nr EAN 3413520462635
Ilość zębów 163
Ilość zębów 99
Ciężar [kg] 1,540
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 4044688665935
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.