Długość [mm] | 867 | |
Ilość zębów | 91 | |
Szerokość [mm] | 20 | |
Podziałka zębów [mm] | 9,525 | |
z rolkami | 1 | |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym | |
nr EAN | 4047025516860 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 7 | |
Ciężar [kg] | 0,58 | |
Ilość zębów | 91 | |
Szerokość [mm] | 20 | |
nr EAN | 4010858796778 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 2,45 | |
Ilość zębów | 84 | |
nr EAN | 4010858007072 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 140 | |
Ciężar [kg] | 2,21 | |
Szerokość [mm] | 25 | |
nr EAN | 4010858154509 |
nr EAN | 8021787016543 |
nr EAN | 8021787102796 |
nr EAN | 8021787138054 |
Ilość zębów | 91 | |
Szerokość [mm] | 20,0 | |
Liczba pasków | 1 | |
Ciężar [kg] | 1,76 | |
dla numeru artykułu | F201 |
Szerokość [mm] | 20,0 | |
Ilość zębów | 91 | |
Ciężar [kg] | 0,356 | |
nr EAN | 4027816261179 |
Szerokość [mm] | 20,0 | |
Ilość zębów | 91 | |
Ciężar [kg] | 1,623 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
nr EAN | 4054224727119 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 | |
Przestrzegać danych technicznych | ||
nr EAN | 5414465978616 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
Przestrzegać danych technicznych | ||
nr EAN | 5414465907548 |
Liczba pasków | 1 | |
Szerokość [mm] | 20 | |
Ilość zębów | 91 | |
z rolkami | 1 | |
nr EAN | 4250093481873 |
Liczba zębów 1 | 91 | |
Szerokość 1 [mm] | 20,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | ||
nr EAN | 4005108317384 |
Liczba zębów 1 | 91 | |
Szerokość 1 [mm] | 20,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | ||
nr EAN | 4014870522612 |
Ilość zębów | 91 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Szerokość pasa [mm] | 20 | |
nr EAN | 7316572101414 |
Ilość zębów | 91 | |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym | |
Materiał wirnika pompy wody | Tworzywo sztuczne | |
Szerokość pasa [mm] | 20 | |
nr EAN | 316579063630 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025