Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ferrari » silnik Ferrari 348 Spider » sterowanie silnikiem Ferrari 348 Spider » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ferrari 348 Spider » zestaw paska rozrządu Ferrari 348 Spider

zestaw paska rozrządu do FERRARI 348 Spider

wybierz typ samochodu FERRARI 348 Spider:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 867
Ilość zębów 91
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 1
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem zębatym
nr EAN 4047025516860
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,58
Ilość zębów 91
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858796778
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 2,45
Ilość zębów 84
nr EAN 4010858007072
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 140
Ciężar [kg] 2,21
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858154509
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787016543
cena brutto:
404.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787102796
cena brutto:
644.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787138054
Ilość zębów 91
Szerokość [mm] 20,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,76
dla numeru artykułu F201
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 91
Ciężar [kg] 0,356
nr EAN 4027816261179
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 91
Ciężar [kg] 1,623
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4054224727119
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465978616
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465907548
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 20
Ilość zębów 91
z rolkami 1
nr EAN 4250093481873
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 91
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108317384
Liczba zębów 1 91
Szerokość 1 [mm] 20,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870522612
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Ilość zębów 91
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316572101414
Ilość zębów 91
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem zębatym
Materiał wirnika pompy wody Tworzywo sztuczne
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 316579063630
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.