Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ferrari » silnik Ferrari TESTAROSSA » sterowanie silnikiem Ferrari TESTAROSSA » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ferrari TESTAROSSA » zestaw paska rozrządu Ferrari TESTAROSSA

zestaw paska rozrządu do FERRARI TESTAROSSA

wybierz typ samochodu FERRARI TESTAROSSA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 141
Długość [mm] 1343
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047023075376
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,77
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858004224
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 1,8
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858999865
cena brutto:
303.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787123418
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787127645
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787332537
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25,4
Ciężar [kg] 1,36
dla numeru artykułu C129
nr EAN 8430632000840
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 20
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu C129
cena brutto:
229.00 zł
 Kup
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25,4
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,06
dla numeru artykułu KD079
Szerokość [mm] 20,0
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 0,589
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 16 105 777 80 SK
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054224007808
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pompy wodnej
nr EAN 5400608130355
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5400608130362
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 20
Ilość zębów 141
Ilość rolek napinających 1
Ilość rolek nawrotnych 1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4250093485864
cena brutto:
249.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870192631
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 20,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870192808
cena brutto:
256.00 zł
 Kup
Ilość zębów 141
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 19,9
nr EAN 7316577884695
Ilość zębów 141
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość pasa [mm] 19,9
nr EAN 7316577885364
cena brutto:
248.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 840
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413521688676
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1708
Szerokość 1 [mm] 20
nr EAN 3413521688683
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.