
| Długość opakowania [cm] | 26,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 7 | 
| Ciężar [kg] | 1,12 | 
| Ilość zębów | 239 | 
| Szerokość [mm] | 25 | 
| nr EAN | 4010858791674 | 

| Długość opakowania [cm] | 26,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 7 | 
| Ciężar [kg] | 1,15 | 
| Ilość zębów | 239 | 
| Szerokość [mm] | 25 | 
| nr EAN | 4010858796037 | 

| Długość opakowania [cm] | 28 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 31 | 
| Ilość zębów | 239 | 
| Ciężar [kg] | 2,55 | 
| Szerokość [mm] | 25 | 
| nr EAN | 4010858799601 | 

| Szerokość [mm] | 25,4 | 
| Ilość zębów | 239 | 
| Ciężar [kg] | 0,501 | 
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | 
| dla numeru OE | 078 109 119 D S2 | 
| nr EAN | 4027816146407 | 

| Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 | 
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 5414465979606 | 

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | 
| nr EAN | 5414465449093 | 

| Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | 
| Liczba zębów 1 | 239 | 
| Szerokość 1 [mm] | 25,4 | 
| nr EAN | 8032747194478 | 

| Liczba pasków | 1 | 
| Szerokość [mm] | 25 | 
| Ilość zębów | 239 | 
| z rolkami | 2 | 
| nr EAN | 4250093481354 | 

| Liczba pasków | 1 | 
| Szerokość [mm] | 25,4 | 
| Ilość zębów | 239 | 
| z rolkami | 2 | 
| nr EAN | 4250093480838 | 

| Liczba zębów 1 | 239 | 
| Szerokość 1 [mm] | 25,40 | 
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108306616 | 

| Liczba zębów 1 | 239 | 
| Szerokość 1 [mm] | 25,40 | 
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108306647 | 

| Liczba zębów 1 | 239 | 
| Szerokość 1 [mm] | 25,40 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z termostatem | 
| Temperatura otwarcia [°c] | 87 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | 
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108598950 | 

| Liczba zębów 1 | 239 | 
| Szerokość 1 [mm] | 25,40 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z termostatem | 
| Temperatura otwarcia [°c] | 87 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | 
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4005108841025 | 

| Ilość zębów | 239 | 
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | 
| Szerokość pasa [mm] | 25,4 | 
| nr EAN | 7316572388761 | 

| Ilość zębów | 239 | 
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | 
| Szerokość pasa [mm] | 25,4 | 
| nr EAN | 7316572388778 | 

| Ilość zębów | 239 | 
| Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu | 
| Szerokość pasa [mm] | 25,4 | 
| nr EAN | 7316574871940 | 
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025