Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Subaru » silnik Subaru IMPREZA sedan (GD) » sterowanie silnikiem Subaru IMPREZA sedan (GD) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Subaru IMPREZA sedan (GD) » zestaw paska rozrządu Subaru IMPREZA sedan (GD)

zestaw paska rozrządu do SUBARU IMPREZA sedan (GD)

wybierz typ samochodu SUBARU IMPREZA sedan (GD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 281
Długość [mm] 2248
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 4
nr EAN 4047025477970
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 2,75
Ilość zębów 281
Szerokość [mm] 30
nr EAN 4010858576189
cena brutto:
575.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787030624
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465133138
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465133152
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465455841
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465455919
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465047251
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465047299
Liczba pasków 1
Ilość zębów 281
Szerokość [mm] 30
z rolkami 5
Ilość otworów wlotowych/wylotowych 3
nr EAN 4250093483044
cena brutto:
642.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 281
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108735621
cena brutto:
631.00 zł
 Kup
Ilość zębów 281
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316574222384
cena brutto:
595.00 zł
 Kup
Ilość zębów 281
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316574222391
Ilość zębów 281
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316575377328
cena brutto:
436.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 281
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 5
Masa [g] 2480
Szerokość 1 [mm] 30
nr EAN 3413521063510
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.