Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A6 C4 (4A2) » sterowanie silnikiem Audi A6 C4 (4A2) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Audi A6 C4 (4A2) » zestaw paska rozrządu Audi A6 C4 (4A2)

zestaw paska rozrządu do AUDI A6 C4 (4A2)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C4 (4A2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,96
Ilość zębów 122
Szerokość [mm] 26,4
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 074 198 119 A/F/J
nr EAN 4010858792954
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 1,15
Ilość zębów 80
Szerokość [mm] 21
nr EAN 4010858796174
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 122
Ciężar [kg] 2,05
Szerokość [mm] 26,4
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 074 198 119 A/F/J
nr EAN 4010858767204
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ciężar [kg] 2,72
Szerokość 1 [mm] 26,4
Szerokość 2 [mm] 20,8
2 paski 
Liczba zębów 2 81
Liczba zębów 1 122
nr EAN 4010858007546
cena brutto:
246.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787550900
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787052428
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465980664
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465249068
Liczba pasków 2
Szerokość 1 [mm] 26
Liczba zębów 1 122
Szerokość 2 [mm] 21
Liczba zębów 2 80
z rolkami 3
Wersja wzmocniona 
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wtryskowa
nr EAN 4250093481309
Liczba pasków 1
Ilość zębów 122
Szerokość [mm] 26,5
z rolkami 1
Wersja wzmocniona 
alternatywnie 
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
nr EAN 4250093485277
cena brutto:
172.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 122
Szerokość 1 [mm] 26,50
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108306777
cena brutto:
244.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 80
Szerokość 1 [mm] 21,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305497
Liczba zębów 1 122
Szerokość 1 [mm] 26,50
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108598448
Liczba zębów 1 122
Liczba zębów 2 80
Szerokość 1 [mm] 26,5
Szerokość 2 [mm] 21
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
nr EAN 7316574872282
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.