Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 7 |
Ciężar [kg] | 0,96 |
Ilość zębów | 122 |
Szerokość [mm] | 26,4 |
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) | 074 198 119 A/F/J |
nr EAN | 4010858792954 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 7 |
Ciężar [kg] | 1,15 |
Ilość zębów | 80 |
Szerokość [mm] | 21 |
nr EAN | 4010858796174 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 122 |
Ciężar [kg] | 2,05 |
Szerokość [mm] | 26,4 |
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) | 074 198 119 A/F/J |
nr EAN | 4010858767204 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ciężar [kg] | 2,72 |
Szerokość 1 [mm] | 26,4 |
Szerokość 2 [mm] | 20,8 |
2 paski | |
Liczba zębów 2 | 81 |
Liczba zębów 1 | 122 |
nr EAN | 4010858007546 |
nr EAN | 8021787550900 |
nr EAN | 8021787052428 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
nr EAN | 5414465980664 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
nr EAN | 5414465249068 |
Liczba pasków | 2 |
Szerokość 1 [mm] | 26 |
Liczba zębów 1 | 122 |
Szerokość 2 [mm] | 21 |
Liczba zębów 2 | 80 |
z rolkami | 3 |
Wersja wzmocniona | |
Urządzenia napędzane | agregat napędzany: wałek rozrządu |
Urządzenia napędzane | agregat napędzany: pompa wtryskowa |
nr EAN | 4250093481309 |
Liczba pasków | 1 |
Ilość zębów | 122 |
Szerokość [mm] | 26,5 |
z rolkami | 1 |
Wersja wzmocniona | |
alternatywnie | |
Urządzenia napędzane | agregat napędzany: wałek rozrządu |
nr EAN | 4250093485277 |
Liczba zębów 1 | 122 |
Szerokość 1 [mm] | 26,50 |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108306777 |
Liczba zębów 1 | 80 |
Szerokość 1 [mm] | 21,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108305497 |
Liczba zębów 1 | 122 |
Szerokość 1 [mm] | 26,50 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108598448 |
Liczba zębów 1 | 122 |
Liczba zębów 2 | 80 |
Szerokość 1 [mm] | 26,5 |
Szerokość 2 [mm] | 21 |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów |
nr EAN | 7316574872282 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025