Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » silnik Honda CR-V I (RD) » sterowanie silnikiem Honda CR-V I (RD) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Honda CR-V I (RD) » zestaw paska rozrządu Honda CR-V I (RD)

zestaw paska rozrządu do HONDA CR-V I (RD)

wybierz typ samochodu HONDA CR-V I (RD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 1,310
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5050063040203
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,553
Ilość zębów 125
Szerokość [mm] 26
nr EAN 4010858768140
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787028935
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465978395
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465448898
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 28
Ilość zębów 125
z rolkami 1
nr EAN 4250093482740
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 125
Szerokość 1 [mm] 26,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108517197
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Ilość zębów 125
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316572193686
Ilość zębów 125
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316574959600
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.