Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » sterowanie silnikiem Ford TOURNEO CONNECT » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ford TOURNEO CONNECT » zestaw paska rozrządu Ford TOURNEO CONNECT

zestaw paska rozrządu do FORD TOURNEO CONNECT

wybierz typ samochodu FORD TOURNEO CONNECT:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 129
Długość [mm] 1229
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
Artykuły zawarte dodatkowo do zestawu OE Rolka kierunkowa
nr EAN 4047025478137
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,92
Ilość zębów 129
Szerokość [mm] 25
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 1380026
nr EAN 4010858792794
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 1,92
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858579746
Ilość zębów 129
Ciężar [kg] 0,650
dla numeru OE 1 000 156 S2
nr EAN 4027816248033
nr EAN 5414465980008
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465959028
Liczba pasków 1
z rolkami 3
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 129
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
nr EAN 4250093484645
cena brutto:
194.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 129
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305664
Liczba zębów 1 129
Szerokość 1 [mm] 25,40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870563233
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Ilość zębów 129
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316572137475
Ilość zębów 129
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316577887498
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.