Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Land Rover » silnik Land Rover RANGE ROVER IV (L405) » sterowanie silnikiem Land Rover RANGE ROVER IV (L405) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Land Rover RANGE ROVER IV (L405) » zestaw paska rozrządu Land Rover RANGE ROVER IV (L405)

zestaw paska rozrządu do LAND ROVER RANGE ROVER IV (L405)

wybierz typ samochodu LAND ROVER RANGE ROVER IV (L405):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 195
Długość [mm] 1857,4
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 3
Artykuły zawarte dodatkowo do zestawu OE Rolka kierunkowa
nr EAN 3165143225561
Ilość zębów 80
Długość [mm] 762
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 4047026501629
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 2,26
Ilość zębów 195
Szerokość [mm] 29
nr EAN 4010858576196
cena brutto:
380.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787004083
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787041316
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465463228
Jednostkaszt.
Liczba zębów 1195
Szerokość 1 [mm]29,00
StanFabrycznie nowy
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.