Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford Usa » silnik Ford Usa WINDSTAR VAN » sterowanie silnikiem Ford Usa WINDSTAR VAN » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ford Usa WINDSTAR VAN » zestaw paska rozrządu Ford Usa WINDSTAR VAN

zestaw paska rozrządu do FORD USA WINDSTAR VAN

wybierz typ samochodu FORD USA WINDSTAR VAN:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 89
Długość [mm] 848
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025628501
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,85
Ilość zębów 89
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858795795
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 89
Ciężar [kg] 0,950
nr EAN 4027816230458
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465978890
cena brutto:
226.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 89
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307019
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063978499
cena brutto:
216.00 zł
 Kup
Ilość zębów 89
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316572301395
cena brutto:
224.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 89
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 770
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 3413520524470
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.