Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » sterowanie silnikiem Alfa Romeo GT (937_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Alfa Romeo GT (937_) » zestaw paska rozrządu Alfa Romeo GT (937_)

zestaw paska rozrządu do ALFA ROMEO GT (937_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO GT (937_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,98
Ilość zębów 168
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858796433
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 168
Ciężar [kg] 1,987
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858765910
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,49
Ilość zębów 130
Szerokość [mm] 15
nr EAN 4010858796723
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,919
2 paski 
Szerokość 2 [mm] 15
Liczba zębów 2 130
Szerokość 1 [mm] 24
Liczba zębów 1 168
nr EAN 4010858007164
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ciężar [kg] 1,893
Szerokość 1 [mm] 24
Szerokość 2 [mm] 15
2 paski 
Liczba zębów 2 130
Liczba zębów 1 168
nr EAN 4010858000011
Szerokość [mm] 15,0
Ilość zębów 130
Ciężar [kg] 0,25
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 55221254 S1
nr EAN 4027816309772
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981821
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 168
z rolkami 2
alternatywnie 
Urządzenia napędzane Agregat napędzany: regulator
nr EAN 4250093480708
cena brutto:
232.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 168
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307286
cena brutto:
233.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 130
Szerokość 1 [mm] 15,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108338020
Liczba zębów 1 168
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108599513
cena brutto:
430.00 zł
 Kup
Ilość zębów 168
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4031185057165
Ilość zębów 168
Szerokość [mm] 24
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4031185569972
Ilość zębów 168
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316572507643
nr EAN 7316576730979
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.