Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » sterowanie silnikiem Opel VECTRA C Kombi (Z02) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel VECTRA C Kombi (Z02) » zestaw paska rozrządu Opel VECTRA C Kombi (Z02)

zestaw paska rozrządu do OPEL VECTRA C Kombi (Z02)

wybierz typ samochodu OPEL VECTRA C Kombi (Z02):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1168
Ilość zębów 146
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem zębatym
nr EAN 4047026032314
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,11
Ilość zębów 162
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858799519
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 162
Ciężar [kg] 1,938
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858799854
cena brutto:
260.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787031430
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787117370
Ilość zębów 162
Szerokość [mm] 20,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,84
dla numeru artykułu O146
nr EAN 8430632000854
Ilość zębów 162
Ciężar [kg] 1,68
dla numeru OE 16 06 306 S3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4027816338277
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465979958
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465061028
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 20
Ilość zębów 162
z rolkami 3
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4250093480999
cena brutto:
180.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 162
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108495754
Liczba zębów 1 162
Szerokość 1 [mm] 20,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108599681
cena brutto:
190.00 zł
 Kup
Ilość zębów 162
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574058211
Ilość zębów 162
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1003
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574710973
cena brutto:
265.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 146
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1155
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 3413520946623
Liczba zębów 1 146
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 1980
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 3413521650963
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.