Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford FOCUS III Furgon/hatchback » sterowanie silnikiem Ford FOCUS III Furgon/hatchback » pasek rozrządu i części wspólpracujące Ford FOCUS III Furgon/hatchback » zestaw paska rozrządu Ford FOCUS III Furgon/hatchback

zestaw paska rozrządu do FORD FOCUS III Furgon/hatchback

wybierz typ samochodu FORD FOCUS III Furgon/hatchback:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba zębów141
Szerokość [mm]25,4
Ciężar [kg]0,939
Długość opakowania [cm]26,5
Szerokość opakowania [cm]16,5
Wysokość opakowania [cm]7
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465111754
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465659386
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 141
z rolkami 2
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4250093485550
cena brutto:
246.00 zł
 Kup
Ilość zębów 141
Kształt okrągły
Koła pasowe z kołem pasowym wału korbowego
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1005
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316576054778
Ilość zębów 141
Kształt okrągły
Koła pasowe z kołem pasowym wału korbowego
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego VKN 1005
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316576060069
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.