Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jeep » silnik Jeep COMPASS (MK49) » sterowanie silnikiem Jeep COMPASS (MK49) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Jeep COMPASS (MK49) » zestaw paska rozrządu Jeep COMPASS (MK49)

zestaw paska rozrządu do JEEP COMPASS (MK49)

wybierz typ samochodu JEEP COMPASS (MK49):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,06
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 26
nr EAN 4010858793098
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 3,17
Ilość zębów 153
Szerokość [mm] 26
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 77 01 477 049
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 77 01 477 026
Artykuły zawarte dodatkowo do zestawu OE Koło zębate, pompa olejowa
nr EAN 4010858797614
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 132
Ciężar [kg] 1,98
Szerokość [mm] 26
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4010858576769
cena brutto:
194.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787547368
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980145
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465980589
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465978784
cena brutto:
575.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 153
Szerokość 1 [mm] 26,00
Koła pasowe z kołem pasowym wału korbowego
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306982
cena brutto:
373.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 153
Szerokość 1 [mm] 26,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108341426
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,06
Ilość zębów 132
Szerokość [mm] 26
nr EAN 5901619566176
cena brutto:
630.01 zł
 Kup
Ilość zębów 153
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316572301241
cena brutto:
616.00 zł
 Kup
Ilość zębów 153
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316572301296
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.