Ilość zębów | 132 |
Długość [mm] | 1257 |
Szerokość [mm] | 26 |
Podziałka zębów [mm] | 9,525 |
Liczba rolek kierunkowych | 1 |
nr EAN | 4047025645621 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 1,06 |
Ilość zębów | 132 |
Szerokość [mm] | 26 |
nr EAN | 4010858793098 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 132 |
Ciężar [kg] | 1,98 |
Szerokość [mm] | 26 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4010858576769 |
nr EAN | 8021787015867 |
nr EAN | 8021787028539 |
Ilość zębów | 132 |
Szerokość [mm] | 26,0 |
Liczba pasków | 1 |
Ciężar [kg] | 1,02 |
dla numeru artykułu | R233 |
Szerokość [mm] | 26,0 |
Ilość zębów | 132 |
Ciężar [kg] | 1,2 |
dla numeru OE | 77 01 477 048 |
nr EAN | 4027816220565 |
Ilość zębów | 132 |
Ciężar [kg] | 1,9 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
dla numeru OE | 77 01 477 048 S1 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4027816451037 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465978715 |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | STT-1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465981463 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Liczba zębów 1 | 132 |
Szerokość 1 [mm] | 26 |
nr EAN | 8032747067437 |
Liczba pasków | 1 |
Szerokość [mm] | 26 |
Ilość zębów | 132 |
z rolkami | 1 |
nr EAN | 4250093480661 |
Liczba zębów 1 | 132 |
Szerokość 1 [mm] | 26,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108307002 |
Liczba zębów 1 | 132 |
Szerokość 1 [mm] | 26,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4005108599575 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 1,06 |
Ilość zębów | 132 |
Szerokość [mm] | 26 |
nr EAN | 5901619566176 |
Ilość zębów | 132 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1008 |
Szerokość pasa [mm] | 26 |
nr EAN | 7316572155394 |
Ilość zębów | 132 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1008 |
Szerokość pasa [mm] | 26 |
nr EAN | 7316572505120 |
Liczba zębów 1 | 132 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 1 |
Masa [g] | 1005 |
Szerokość 1 [mm] | 26 |
nr EAN | 3413520524449 |
Liczba zębów 1 | 132 |
Liczba pasków | 1 |
Liczba rolek kierunkowych | 1 |
Masa [g] | 1944 |
Szerokość 1 [mm] | 26 |
nr EAN | 3413521124549 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025