Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W) » sterowanie silnikiem Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W) » zestaw paska rozrządu Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W)

zestaw paska rozrządu do MITSUBISHI PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,11
Ilość zębów 153
Szerokość [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez koła zębatego
nr EAN 4010858792657
cena brutto:
326.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787033670
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 153
Ciężar [kg] 1,19
nr EAN 4027816111498
cena brutto:
210.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 153
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108587008
cena brutto:
217.00 zł
 Kup
Ilość zębów 153
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25,4
nr EAN 7316571440309
cena brutto:
320.00 zł
 Kup
Ilość zębów 153
nr EAN 7316571440347
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii zestaw paska rozrządu pasujące do MITSUBISHI PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W)
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.