Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » silnik Nissan QASHQAI / QASHQAI +2 I VAN (J10, JJ10E) » sterowanie silnikiem Nissan QASHQAI / QASHQAI +2 I VAN (J10, JJ10E) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Nissan QASHQAI / QASHQAI +2 I VAN (J10, JJ10E) » zestaw paska rozrządu Nissan QASHQAI / QASHQAI +2 I VAN (J10, JJ10E)

zestaw paska rozrządu do NISSAN QASHQAI / QASHQAI +2 I VAN (J10, JJ10E)

wybierz typ samochodu NISSAN QASHQAI / QASHQAI +2 I VAN (J10, JJ10E):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 123
Ciężar [kg] 0,780
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 5050063173062
Szerokość [mm] 27,0
Ilość zębów 123
dla numeru OE 16806-00QBE S3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5050063223552
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,9
Ilość zębów 123
Szerokość [mm] 27
nr EAN 4010858795559
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,9
Ilość zębów 123
Szerokość [mm] 27
nr EAN 4010858767075
Szerokość [mm] 27,0
Ilość zębów 123
Ciężar [kg] 0,518
dla numeru OE 77 01 477 028
nr EAN 4027816212706
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465980206
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981715
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465249006
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 27
Ilość zębów 123
z rolkami 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wersja M8/M14
alternatywnie 
nr EAN 4250093482306
Liczba pasków 1
Ilość zębów 123
Szerokość [mm] 27
z rolkami 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wersja M8/M12/M14
nr EAN 4250093484690
Liczba pasków 1
Ilość zębów 119
Szerokość [mm] 27
z rolkami 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wersja M8/M14
nr EAN 4250093485376
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 123
Szerokość 1 [mm] 27,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108317391
Liczba zębów 1 123
Szerokość 1 [mm] 27,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108801982
cena brutto:
210.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 119
Szerokość 1 [mm] 27,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108963697
Liczba zębów 1 119
Szerokość 1 [mm] 27,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108977991
Liczba zębów 1 123
Szerokość 1 [mm] 27,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870132958
Szerokość [mm] 27,0
Ilość zębów 123
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,14
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 77 01 477 028 S2
nr EAN 4054228731631
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.