Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » sterowanie silnikiem Volkswagen CRAFTER 30-50 Furgon (2E_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Volkswagen CRAFTER 30-50 Furgon (2E_) » zestaw paska rozrządu Volkswagen CRAFTER 30-50 Furgon (2E_)

zestaw paska rozrządu do VOLKSWAGEN CRAFTER 30-50 Furgon (2E_)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN CRAFTER 30-50 Furgon (2E_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 141
Długość [mm] 1343
Szerokość [mm] 26
Liczba rolek kierunkowych 3
nr EAN 4047025478267
Długość [mm] 1343
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 26
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 3
nr EAN 4047025517263
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,88
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 26
nr EAN 4010858769369
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 10
nr EAN 4010858136307
cena brutto:
336.00 zł
 Kup
nr EAN 8021787027686
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 26,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,768
dla numeru artykułu A178
nr EAN 5414465980572
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465101991
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 26
Liczba zębów 1 141
nr EAN 8032747132050
Liczba pasków 1
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 26
z rolkami 3
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4250093482894
cena brutto:
360.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 26,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108556349
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 26,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108965707
Ilość zębów 141
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek rozrządu
Szerokość [mm] 26
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4031185603980
Ilość zębów 141
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 26
nr EAN 7316574872114
Szerokość [mm] 26,0
Ilość zębów 141
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 1,236
dla numeru OE 076 198 119
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688648778
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.