Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel CORSA A TR (S83) » sterowanie silnikiem Opel CORSA A TR (S83) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Opel CORSA A TR (S83) » zestaw paska rozrządu Opel CORSA A TR (S83)

zestaw paska rozrządu do OPEL CORSA A TR (S83)

wybierz typ samochodu OPEL CORSA A TR (S83):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 5411450690584
Długość [mm] 1057
Ilość zębów 111
Szerokość [mm] 17
Podziałka zębów [mm] 9,525
z rolkami 1
nr EAN 4047025517959
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,6
Ilość zębów 111
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858790738
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 111
Ciężar [kg] 1,65
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858799687
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534351
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787983050
Ilość zębów 111
Szerokość [mm] 17,0
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu O106
nr EAN 8430632500210
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Ilość zębów 111
Szerokość [mm] 17,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,78
dla numeru artykułu KD021/KD024/KD025
Szerokość [mm] 17,0
Ilość zębów 111
Ciężar [kg] 0,52
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 16 06 368
nr EAN 4027816141150
Ilość zębów 111
Ciężar [kg] 1,400
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 16 06 369 S1
nr EAN 4027816327172
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465977237
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981098
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
nr EAN 5414465656316
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 17
Ilość zębów 111
z rolkami 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez termostatu
nr EAN 4250093480029
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 17
Ilość zębów 111
z rolkami 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
dostosowany do termostatu z temperaturą otwarcia [°C] 92
nr EAN 4250093483211
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 111
Szerokość 1 [mm] 17,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305206
Liczba zębów 1 111
Szerokość 1 [mm] 17,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Temperatura otwarcia [°c] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108598936
cena brutto:
109.00 zł
 Kup
Ilość zębów 111
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316577663887
Ilość zębów 111
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316588051215
Liczba zębów 1 111
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1724
Szerokość 1 [mm] 17
nr EAN 3413521183485
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.