Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daewoo » sterowanie silnikiem Daewoo MATIZ (M100, M150) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Daewoo MATIZ (M100, M150) » zestaw paska rozrządu Daewoo MATIZ (M100, M150)

zestaw paska rozrządu do DAEWOO MATIZ (M100, M150)

wybierz typ samochodu DAEWOO MATIZ (M100, M150):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 872
Ilość zębów 109
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 4047025517775
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,5
Ilość zębów 109
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858769840
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 109
Ciężar [kg] 1,43
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 4010858153878
cena brutto:
75.01 zł
 Kup
nr EAN 8021787016901
Ilość zębów 109
Szerokość [mm] 25
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,382
dla numeru artykułu D214
Długość [mm] 872
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 109
Ciężar [kg] 0,30
nr EAN 4027816323969
nr EAN 5414465980060
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981678
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 109
z rolkami 1
nr EAN 4250093481187
Liczba zębów 1 109
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108581549
Liczba zębów 1 109
Szerokość 1 [mm] 25,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108823632
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.