Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota LITEACE Furgon (_M3_, _M4_) » sterowanie silnikiem Toyota LITEACE Furgon (_M3_, _M4_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Toyota LITEACE Furgon (_M3_, _M4_) » zestaw paska rozrządu Toyota LITEACE Furgon (_M3_, _M4_)

zestaw paska rozrządu do TOYOTA LITEACE Furgon (_M3_, _M4_)

wybierz typ samochodu TOYOTA LITEACE Furgon (_M3_, _M4_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 270
Ilość zębów 54
Szerokość [mm] 12
Podziałka zębów [mm] 5
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wodna
nr EAN 4047025374309
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 54
Ciężar [kg] 0,43
Szerokość [mm] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez termostatu
Rodzaj korpusu bez obudowy
nr EAN 4010858800031
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
nr EAN 5400608347197
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 12
Ilość zębów 54
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez termostatu
dostosowany do termostatu z temperaturą otwarcia [°C] 95
nr EAN 4250093483556
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii zestaw paska rozrządu pasujące do TOYOTA LITEACE Furgon (_M3_, _M4_)
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.