Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jaguar » silnik Jaguar S-TYPE II (X200) » sterowanie silnikiem Jaguar S-TYPE II (X200) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Jaguar S-TYPE II (X200) » zestaw paska rozrządu Jaguar S-TYPE II (X200)

zestaw paska rozrządu do JAGUAR S-TYPE II (X200)

wybierz typ samochodu JAGUAR S-TYPE II (X200):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 195
Długość [mm] 1857,4
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 3
Artykuły zawarte dodatkowo do zestawu OE Rolka kierunkowa
nr EAN 3165143225561
Ilość zębów 85
Długość [mm] 809,6
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 3165143225578
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 2,26
Ilość zębów 195
Szerokość [mm] 29
nr EAN 4010858576196
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,61
Ilość zębów 85
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858576202
cena brutto:
380.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787004083
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787006131
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465979262
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465463228
cena brutto:
218.01 zł
 Kup
Liczba zębów 1 85
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108541420
Jednostkaszt.
Liczba zębów 1195
Szerokość 1 [mm]29,00
StanFabrycznie nowy
Jednostkaszt.
Liczba pasków2
Liczba zębów 1195
Szerokość 1 [mm]29,00
Liczba zębów 285
Szerokość 2 [mm]20,00
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
569.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1 195
Liczba zębów 2 85
Szerokość 2 [mm] 20
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 7316574457373
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.