Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen ID.7 Tourer (ED5) » sterowanie silnikiem Volkswagen ID.7 Tourer (ED5) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Volkswagen ID.7 Tourer (ED5) » zestaw paska rozrządu Volkswagen ID.7 Tourer (ED5)

zestaw paska rozrządu do VOLKSWAGEN ID.7 Tourer (ED5)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN ID.7 Tourer (ED5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba zębów116
Szerokość [mm]16
Ciężar [kg]0,62
Sterowanie silnikaPasek zębaty w kąpieli olejowej
Liczba zębów 246
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu)MS54, MS55, MS56
Długość opakowania [cm]26,5
Szerokość opakowania [cm]16,5
Wysokość opakowania [cm]9,5
cena brutto:
529.99 zł
 Kup
Liczba zębów 1116
Liczba zębów 246
Szerokość 1 [mm]16
Szerokość 2 [mm]15
Liczba pasków2
uwzględnić informację serwisową
Wyświetlanie od 1 do 2 (z 2 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.