Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » silnik Peugeot 309 II (3C, 3A) » sterowanie silnikiem Peugeot 309 II (3C, 3A) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Peugeot 309 II (3C, 3A) » zestaw paska rozrządu Peugeot 309 II (3C, 3A)

zestaw paska rozrządu do PEUGEOT 309 II (3C, 3A)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 309 II (3C, 3A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 104
Długość [mm] 991
Szerokość [mm] 17
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 4047025628662
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,6
Ilość zębów 104
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858790813
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 104
Ciężar [kg] 1,46
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858799571
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787531473
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465976063
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981012
Liczba zębów 1 104
Szerokość 1 [mm] 17,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305275
Liczba zębów 1 104
Szerokość 1 [mm] 17,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108598806
Ilość zębów 104
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316570906165
Ilość zębów 104
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316572504246
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.