Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » sterowanie silnikiem Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » zestaw paska rozrządu Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_)

zestaw paska rozrządu do RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_)

wybierz typ samochodu RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 7
Ciężar [kg] 0,48
Ilość zębów 95
Szerokość [mm] 17
nr EAN 4010858790783
cena brutto:
93.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787531527
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787012415
Ilość zębów 95
Szerokość [mm] 17
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,295
dla numeru artykułu R124
nr EAN 8430632500012
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Ilość zębów 95
Szerokość [mm] 17,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 0,35
dla numeru artykułu KD001/KD017/KD018
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465976131
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981050
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Szerokość 1 [mm] 17
Liczba zębów 1 95
nr EAN 8032747132494
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 17
Ilość zębów 95
z rolkami 1
nr EAN 4250093480609
Liczba zębów 1 95
Szerokość 1 [mm] 17,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305336
Liczba zębów 1 95
Szerokość 1 [mm] 17,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108598776
Ilość zębów 95
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316572323946
Ilość zębów 95
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 17
nr EAN 7316572487723
Liczba zębów 1 95
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 1
Masa [g] 1450
Szerokość 1 [mm] 17
nr EAN 3413521183584
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.