Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Volvo S90 II (234) T5 Drive-E Polestar (2017.10-???) 253km » DFO0203 daco
wybrany samochód: 
Volvo S90 Ii (234) T5 Drive-e Polestar (2017.10-???) 253km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju DFO0203 DACO

DFO0203 Filtr oleju DACO
17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

DFO0203

producent:

DACO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]141
Średnica wewnętrzna [mm]16
średnica zewnętrzna [mm]71
Średnica wewnętrzna 1 [mm]29
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN4260646552653

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju DFO0203 DACO

numery OEM:
CHRYSLER      68001297AA
FIAT      K68001297AA
FORD      1118 184
FORD      1250 679
MITSUBISHI      MN 980125
MITSUBISHI      MN 980408
MITSUBISHI      MZ 690902
MITSUBISHI      TS 200008
VAG      045 115 466
VAG      045 115 466 A
VAG      045 115 466 B
VAG      045 115 466 C
VAG      045 118 466
VAG      070 115 562
VAG      071 115 466
VAG      071 115 562
VAG      071 115 562 A
VAG      071 115 562 B
VAG      071 115 562 C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju DFO0203 DACO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju DFO0203 DACO:

Rafał, Dębnica Kaszubska
2024-03-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

DACO