Piątek 09.05 infolinia czynna do 11:00
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » katalizator » 12.094.61 eberspächer

Katalizator 12.094.61 EBERSPÄCHER

12.094.61 Katalizator EBERSPÄCHER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

12.094.61

producent:

EBERSPÄCHER

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Typ katalizatora z katalizatorem 3-drożnym
Długość [mm] 460
Ciężar [kg] 4,6
nr EAN 4030813152326

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Katalizator 12.094.61 EBERSPÄCHER

Katalizator EURO 3; EURO 4 AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5; SKODA SUPERB I; VW PASSAT B5.5 1.6/1.8/2.0 07.00-06.08
numery OEM:
VOLKSWAGEN      8E0.131.089 CX
VOLKSWAGEN      8E0.131.089 HX
VOLKSWAGEN      8E0.254.200 X

Zastosowanie Katalizator 12.094.61 EBERSPÄCHER w samochodach:

Katalizator wydechowy


Ten element układu wydechowego potocznie nazywany jest konwerterem katalitycznym. Jego celem jest zmniejszenie ilości szkodliwych substancji w wydostających się na zewnątrz spalinach. Obecność tej części w układzie regulowana jest przez przepisy dotyczące norm czystości spalin. Im nowsze auto, tym przepisy bardziej surowe.

Katalizator jest dość delikatnym elementem układu. Na jego pracę i żywotność wpływają czynniki, takie jak niesprawne przewody wysokiego napięcia, zużyte świece zapłonowe, nierówna praca silnika. Niedopalone paliwo jest wówczas docierane w katalizatorze, co może spowodować jego awarię.

Ważne jest również to, aby nie wjeżdżać gwałtownie w kałuże. Zimna woda w kontakcie z rozgrzanym katalizatorem może doprowadzić do pęknięcia ceramicznego wkładu.

Objawem, który sygnalizuje uszkodzenie katalizatora, jest spadek mocy silnika i charakterystyczny hałas dobiegający spod podwozia (przypomina grzechotanie lub dzwonienie). Nieprawidłowość sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Usunięcie awarii poprzez wycięcie katalizatora i wstawienie w jego miejsce kawałka rury poskutkuje "nieprzejściem" kolejnego badania technicznego.