Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volvo FMX 330 (2010-???) 330km » 350015A era
wybrany samochód: 
Volvo Fmx 330 (2010-???) 330km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 350015A ERA

350015A Termostat układu chłodzenia ERA
41.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350015A

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
nr EAN8053379033058

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 350015A ERA

numery OEM:
CITROËN      1338 37
CITROËN      1338 83
CITROËN      76 900 143 19
CITROËN      79 100 111 01
CITROËN      79 100 143 90
CITROËN      79 100 165 60
CITROËN      96 171 780 80
FIAT      133730
FIAT      9617178080
PEUGEOT      1338 37
PEUGEOT      1338 83
PEUGEOT      76 900 143 19
PEUGEOT      79 100 111 01
PEUGEOT      79 100 143 90
PEUGEOT      79 100 165 60
PEUGEOT      96 171 780 80
RENAULT      77 01 348 372
ROVER      133 730
ROVER      7701348372
TALBOT      133730
VOLVO      3343567
VOLVO      3344616-2
VOLVO      343567
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 350015A ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 350015A ERA:

Dariusz, Biłgoraj
2022-01-23
 5/5
Ok.
leszek, Warszawa
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.