Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Audi A4 B9 (8W2, 8WC) 2.0 TDI quattro (2016.09-2019.11) 163km » 350093A era
wybrany samochód: 
Audi A4 B9 (8w2, 8wc) 2.0 Tdi Quattro (2016.09-2019.11) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 350093A ERA

350093A Termostat układu chłodzenia ERA
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350093A

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]89
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Ilość połączeń4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
nr EAN8053379550401

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 350093A ERA

numery OEM:
NISSAN      11060-BN700
NISSAN      11061-00Q0E
NISSAN      11061-00QAG
NISSAN      11061-00QAL
RENAULT      82 00 039 885
RENAULT      82 00 171 021
RENAULT      82 00 244 023
RENAULT      82 00 244 402
RENAULT      82 00 374 994
RENAULT      82 00 558 783
RENAULT      82 00 954 285
SUZUKI      17690-84A00
SUZUKI      17690-84A10
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 350093A ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 350093A ERA:

Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Biłgoraj
2022-01-23
 5/5
Ok.
leszek, Warszawa
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.