Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco EUROCARGO V 160E.25P MY19 (2019-???) 252km » BM-8-950 eurodriveshafts
wybrany samochód: 
Iveco Eurocargo V 160e.25p My19 (2019-???) 252km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

BMW (P) półoś tylna 30T (100mm) BM-8-950 EURODRIVESHAFTS

BM-8-950 BMW (P) półoś tylna 30T (100mm) EURODRIVESHAFTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

BM-8-950

producent:

EURODRIVESHAFTS


OE: 33207561796, 33217553560, 33207580945, 33217553564, 33207591596, 33207604600, 33207605486, 33217561784, 33217533448 LÖBRO 304473, 304475, 304483, 305158, SPIDAN 24126, 24128, 24136 frez: 30 do piasty koła / 100mm śr. zewn. przegubu wewnętrznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie BMW (P) półoś tylna 30T (100mm) BM-8-950 EURODRIVESHAFTS

numery OEM:
BMW      33207561796
BMW      33207580945
BMW      33207591596
BMW      33207604600
BMW      33207605486
BMW      33217533448
BMW      33217553560
BMW      33217553564
BMW      33217561784
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie BMW (P) półoś tylna 30T (100mm) BM-8-950 EURODRIVESHAFTS w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

EURODRIVESHAFTS